whatsapp-call
contact-us
instagram tiktok facebook-call

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תכנון ועיצוב בית דו משפחתי

    בישראל, רבים מהבתים אשר נבנים או נבנו הינם בתים דו משפחתיים, בעיקר במקומות בהם הקרקע הינה יקרה מאד. בית דו משפחתי הינו למעשה מבנה אחד אשר מחולק לשני בתים נפרדים, כאשר הקשר בין היחידות הוא קיר משותף. בית דו משפחתי יכול לכלול שתי יחידות דיור זהות, או שתי יחידות דיור שונות זו מזו אך חייב להיות ביניהן קשר עיצובי.

    עיצוב בית דו משפחתי צריך לקחת בחשבון גורמים רבים, כאשר העיקרי שביניהם הוא יצירת פרטיות לכל אחת מהמשפחות המתגוררות בו.

    כדי להוזיל את עלויות התכנון והבנייה מומלץ לבצע את תהליך התכנון, הרישוי והבנייה על ידי אותם גורמים.

    עיצוב בית דו משפחתי מתחיל עם אדריכל מוביל

    במרבית המקרים, הצעד הראשון בכל עיצוב בית תהיה להיפגש עם אדריכל שיוכל לבנות תוכנית מפורטת. האדריכל מביא ניסיון ומומחיות, יודע מה מציאותי ומה בלתי אפשרי ליישום והוא עשוי להזהיר מפני טעויות, שמאוחר יותר יהיה קשה לפתור אותם. במקרה של בית דו משפחתי, כדאי לחשוב על מבנה המגרש ואיך ליצור את ההפרדה הטובה ביותר בין שני חלקיו. בדרך כלל מבנה המגרש יהיה ארוך, ויש לחשוב על הקישור הטוב ביותר ביניהם, אשר מחד יוכל להוזיל עלויות ומאידך ייצור כניסות וגינות נפרדות. בדרך כלל ההמלצה היא לבנות את הבית הדו משפחתי כגב אל גב, כך שכל משפחה תוכל לקבל את השטח הבלעדי שלה. חשוב להקפיד על אקוסטיקה ובידוד בקיר המשותף על מנת למנוע רעשים.

    התאמת הבית לחיי הדיירים

    נקודת ההתחלה של כל עיצוב בית דו משפחתי, וכך גם הפגישה הראשונה איתנו, האדריכלים והמעצבים, צריכה להציף את רצונכם ודרישתכם מהבית, כך שנוכל לענות ביחד על השאלה איך הבית יכול לשרת אתכם. למרות שרבים מעדיפים או חושבים שעיצוב בית דו משפחתי חייב לשמור על פרטיות הדיירים, יהיו עדיין אנשים אשר ירצו ויחפשו את הקירבה לשכנים (שיכולים במקרים מסוימים להיות אף קרובי משפחה). יש לחשוב האם תהיו מעוניינים בגינה משותפת, האם יש קשר עיצובי בין שני הבתים והאם שני הצדדים מעוניינים בקירבה הזו.

    כמו כן, ישנה חשיבות משמעותית ביותר לבחירת הבית המתאים למשפחה, בעיקר כאשר מדברים על דו משפחתי. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבבית דו משפחתי תוכלו להנות רק משלושה כיווני אוויר, מכיוון שהכיוון הרביעי יהיה זה המשותף לשני הבתים. כך שתידרשו לבחור בכיוונים הנכונים לכם מבחינת אור שמש, השעות המוארות, אוויר וכו'.

    עיצוב יוקרתי ופונקציונלי בבניית בית דו משפחתי

    אולי אין לכם את כל השטח שבעולם, אך ניתן להפיק את המיטב מבניית בית דו משפחתי. גם אם זהו בית דו משפחתי ניתן ליצור בו הרגשה של וילה יוקרתית. על ידי תכנון נכון של חזיתות הבית, ניתן ליצור מבנה מרשים ומיוחד. החזית הראשית יכולה להיות סימטרית או שיכולים להיות בה אלמנטים שונים בכל אחת מיחידות הדיור של הבית הדו משפחתי. גם בבית דו משפחתי ניתן ליצור חללים גדולים וגבוהים היוצרים עיצוב מרשים של הבית הדו משפחתי.

    מיקסום הפוטנציאל של המגרש הנתון

    חשוב לזכור כי בתהליך תכנון בית דו משפחתי בונים שתי יחידות דיור על מגרש אחד ומכיוון ששתי היחידות חולקות קיר משותף, התכנון נחשב למאתגר ומורכב יותר. האדריכל מנוסה ידע להציע לכל אחד מבעלי יחידות הדיור, תכנון המותאם לצרכיו ולאורח חייו. התכנון יכלול התייחסות לנושאים חשובים כמו פרטיות, מרחב מחייה, כיווני אור ואוויר, יוקרה, נוף ועוד.

    יש להתחשב במבנה המגרש כדי לתכנן נכון את הבית. המטרה העיקרית היא להעניק פרטיות לכל אחת מהמשפחות ולמקסם את שטח הבנייה והמחיה עד כמה שאפשרי. אנו במשרד אדריכלים בשרון, מושית פסטמן נוכל להציע רעיונות ולכוון אתכם אל עבר הגשמת החלומות בהיבטים שונים וחדישים ומתן מגוון פתרונות שיענו על הדרישות השונות.

    להנות מהתהליך של עיצוב בית דו משפחתי

    תהליך תכנון ועיצוב בית הוא תהליך מרגש, אולם יש בו גם אתגרים ויש צורך להתחשב בגורמים רבים ושונים. יהיה עליכם לקחת בחשבון שייתכן ותידרשו להתפשר על גורמים מסוימים ולהשקיע באחרים, גם כתלות בשכניכם לבית הדו משפחתי.

    גורם המפתח הראשוני כדי להקל על התהליך כולו ולקבל בסופו של דבר את הבית עליו חלמתם, הוא לבחור את משרד האדריכלים הנכון ביותר עבורכם, שיידע ללוות אתכם בתהליך באמפתיה, הקשבה ומקצועיות, עד שתוכלו להיכנס לבית חלומותיכם. משרד אדריכלים בשרון, מושית פסטמן המתמחה בתכנון ועיצוב בתים דו משפחתיים, כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות.

    צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 052-2749727.

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      לכתבות נוספות בתחום

      עיצוב פנטהאוז

      פנטהאוז הוא דירה גדולה מאד, הנמצאת בקומה העליונה של בניין מגורים. זאת דירה בעלת חללים רחבים במיוחד ועם מרפסת או...

      המשך קריאה
      עיצוב בתים יוקרתיים

      תכנון ועיצוב של בית יוקרתי הם משימות מאתגרות במיוחד, שכן מדובר בבית ייחודי שלא מתכננים כל יום. גם אדריכלים מנוסים...

      המשך קריאה
      Skip to content